Tuesday 23 August 2011

Cara mudah untuk berpantang selepas bersalin

Hi ladies! Bagi bakal2 ibu di luar sana korang mesti tgh pening nak pilih bengkung apa yg sesuai utk dipakai. Bagi yang sedang melalui proses berpantang, bengkung merupakan benda yang wajib kita pakai. Nowadays macam2 brand kan sampai naik pening dibuatnya TAPI KEBANYAKANNYA BENGKUNG TRADITIONAL yang jenis lilit² dan berela² panjangnya.

Masa saya berpantang dulu, saya rugi sesangat because tatau pun yg Premium Beautiful ni bole dijadikan sebagai bengkung pasal masa tu dah beli set bersalin. Terpaksa la 44 hari berpantang saya pakai bengkung mcm picture kt bawah ni.

Seminggu dua tu memcm org tolong pakaikan : tukang urut, makcik2, ibu mertua, once dorang dah tade and tinggal kami bertiga di rumah, suami saya la yg tetiap hari kena pakaikan sebelum dia pegi keje. Sgt menyusahkan, lelebih lagi kalo kita nak membuang air besar. Dalam dok tarik bengkung tu naik ke atas, akhirnya ikatan pun dah jadi longgar, diri sendiri tak bole nak ikat, akhirnya terlerai gak ler bengkung tu. Camne perut nak cepat kempis? Dah abeh tempoh berpantang pun saya masih pakai seluar maternity. Sedey kan. Pasal water retention byk, bontot sume menggelebeh lagi..ishh.

Selepas 44 hari tu la baru saya tau pasal kebaikan PB ni lepas baca blog CDM Hanis and terus saya purchase dari kawan saya yang juga menjual PB. Sepanjang saki baki cuti bersalin kat rumah saya pakai PB. Husband pun tak complain coz dia takyah buat keje dia dah pepagi buta hehe dan saya teruskan pakai PB bila dah masuk keje sampai la sekarang :) Memula pakai mmg susah gila yang amat, terus terang saya cakap. Ni semua pasal water retention dalam badan especially kat area punggung dan peha. Tapi lelame, badan kita akan ikut acuan PB dan makin lama makin mudah untuk dipakai.

Kebaikan berpantang dengan Premium Beautiful


  1. u all boleh pakai sendiri tanpa perlu bantuan orang lain, jimat masa sebab nak pakai senang, CONFIRM u will get ur normal SHAPE!
  2. PREMIUM BEAUTIFUL boleh membantu proses pengecutan rahim dan mengempiskan kembali perut yang besar ketika mengandung samada u all lahirkan secara normal atau caesar.
  3. Takkan ada masalah seperti bengkung traditional. Kalo ikatan terlalu kuat, kita sampai susah nak bergerak, jalan mcm pakai kimono. Kalo terlalu longgar, perut pulak tak kecut. Dengan PB badan kita akan automatically ikut cutting berdasarkan size PB anda. Lagi kerap dipakai, lagi cepat hasilnya.


Bagi yang bersalin normal
Boleh pakai Premium Beautiful selepas 3 hari bersalin (bergantung kepada luka). Boleh dimulakan dengan waist nipper dahulu sebelum pakai full set.

Bagi yang bersalin caesar
Boleh pakai Premium Beautiful selepas 3 minggu ke sebulan selepas bersalin.


U all pun bole ambil sekali pil Maharani untuk mengeluarkan darah nifas dengan lebih cepat dan berkesan.
Jom book your Premium Beautiful with us!

No comments:

Post a Comment