Monday 3 October 2011

BACK PAIN?EVEN WORSE, SLIP DISC?

MORE TESTIMONIAL DARIPADA PENGGUNA PB





this is my very own experience of wearing PB..



hari ke 4 ramadhan, i had dis car accident..nak cite, pjg sgt..tp kete ku terbalik, tayar 4 ke atas..so leh imagine lah kan?


so kesannye:


1) slip disc kat leher
2) slip disc kat pinggang
3) slip disc tuh dah cam terkene aku nye urat saraf kt tulang belakang


kesan dr slip disc/eksiden:


1) xleh wat kje berat langsung
2) selalu sakit di leher n pinggang
3) dh langsung xleh drive lame skit, coz leher n bahu akan sakit yg amat
4) tibe2 leher ku bengkak, doc ckp kelenjar..bengkak cam buah anggur tuh ha kat leher..berbiji2..amek ubat beratusan, tak baek2..mlm je demam sbb ia membengkak..sakit gile!:(
5) erm..paling aku sedih jap2 rase cm electric shock kat tgn n kaki aku..doc ckp itu mmg symptom org sakit saraf..erm, sedih je aku..
6) nak jalan2 over skit, mlm tu menggelopor guling2 menahan sakit pinggang n leher..suami kene usap2kan sampai aku terlelap..:(
7) kaki kiri aku dah start lenguh2..abis sebelah kaki kiri lenguh yg amat
8) urat di leher akan tegang
9) bahu akan kebas tibe2
10) aku xleh tertekan langsung..if tertekan je, or stress skit je, abis bahu n leher aku sakit..doc ckp, mmg ini akan dialami oleh org sakit saraf cm aku..
11) kene pkai mende alah ni:



*cervical collar



*lumbar support



*dlm kete, aku letak mende ni, to support my back


well, mcm abg G aku penah ckp..time aku diberitahu aku ni ade single kidney pd umor 20, he said "berat mata memandang, berat lg bahu memikul.." well, kalo korg tanye aku, aku just takleh ckp pe dah..aku just kene teruskan hidup aku..itu je..


mmg kdg2 tuh rase bengang..sbb itu xleh buat, ini xleh buat..buat skit sakit..mcm2 la..kdg2 jd serabut..kdg2 mmg nak marah..sbbnye tergendala byk bende..tp nak wat cmne, itu ujian Dia beri pd aku..sape aku nak pertikaikan..n Dia mmg murahkan rezeki aku..biaselah, kite diuji mcm2, tp Dia anugerahkan kite perkara yg tak terjangkau oleh kite plak..:)


dulu, aku cmni la..





bagi aku, PRETENDING dat im fine, dat im ok will delete those things in my head..but, nak delete ape nye..dats the reality isnt?cmne pon, aku kene hadapi...





then after da accident, aku duk pakai la cervical collar n lumbar support..tp aku jarang2 je pakai sbbnye kalo nek kete, pakai mende alah tuh, wat aku pening..especially collar..pening gile ok!cm nak muntah..so pekdahnye, aku tak pakai dahh..hahaha..then tibe2 abis kelenjar aku bengkak kat leher..yg tu tayah ckp sakit nyer..aihs..nak baring payah.nak toleh kiri kanan, mmg payah la..dah la slip disc kan..tp aku ni degil..mau jgk drive.mau jgk toleh.hahaha..last skali, colleagues aku dtg amek aku bawak aku gi keje..hurm..im very grateful to have them in my life..feel so blessed guys!*muhaymein, alia, kak naby, wawa, kak na, zura..smua lah sapot aku time aku memule eksiden..wuuu!please ALLAH, pls give YOUR barakah to them..:)


then, kawan aku Intan kenalkan aku dgn PB ni ha..aku pon memule was2 nak pakai..sbb ye lah, sure yg memperkenalkan mcm yok2 or je kan?hahahaha.til la aku berani utk TRY..ini pengalaman aku..


1) first pakai, tros postur aku stret.
2) tros aku rase bdn aku disapot oleh sumthing (corset la)
3) tak sakit pinggang langsung!
4) leher aku tak sakit langsung!!!!!
5) aku lebih energetic!gile ah.bejalan lame mane pon xsakit leher, xsakit pinggang, tak letih ok!
6) bdn aku lebih ringan n mcm nak terapung time bejalan laju (ouh, aku jenis jalan laju)..
7) angin dlm bdn aku kua..erkkkk..then hilang!:)
8) aku dah leh drive kete jauh2!!!lame2!!!mcm dulu2!!!yayyyy!!!!!dah tak menggelepor lg!





9) tidurku lebih lena..:)
10) bdn aku terbentuk dgn bes ok!hahahaha.
11) yg ala2 gedebeh2 dah, kembali firm!hahahaha..(eg: lengan aku la)
12) bengkak kat leher aku otometik mengecut n hilang!yay!


then aku cm pelik ah kenapa kan..bile aku wat lil research n reading, then i know WHY:



It has 7 memory wires that follow your body shape..


The absolute one and only corset in the world that certified by






untung tak aku?ha ha ha ha..siyesli..aku rase bersyukur gile..segala masalah aku, Dia bg peluang utk aku cari jalan selesai..bg org yg slip disc n suffer cm ape aku alami, sure paham ape rasenye..rase tak terkata bile sakit, lenguh, electric shock yg kite rase, rase mcm lumpuh separuh bdn, letih yg amat tuh seolah2 GONE..maybe ade yg cm "alaaaa..biase ah tu.." hu hu hu..aku xnk ckp lelebey..cume, jika perkara ni terjadi kt korg, korg rse, ape korg akan buat ek?bia kan je ek?ke cmne?hu hu hu..aku tak sanggup..sbb aku nak capai impian aku..itu je..n aku nak idop dlm keadaan tak sakit cmtu lg dah..aku dah penat...sng je org ckp "sabar..tabah ye.."..hu hu hu..btol..kalo xsbr, tak tabah, dah lame kiok kot..hahahaha..dats why aku cari JALAN SELESAI..


alhamdulillah, PB membantu aku hadapi semua ni..dgn IZIN ALLAH..:) alhamdulillah..mane tak hepi kan!dah leh jalan lame2, dah leh drive lame2, dah leh tido tanpa sakit lg..:) , thank u AGAIN!*tau2.dah juta kali ckp mekaseh!hahahahahaha


skang ni, hidup aku cam tak lengkap if PB aku dibasuh..sbb dah tadek PB nak pakai..hahahaha..ye ah, doc ckp, SLIP DISC ni LIFE TIME EFFECT ok..kalo x jage skg, makin lame makin teruk...aihs..nauzubillah!so skg, alhamdulillah!yay!!!!


n sesapa yg nak start the business, come n join me ya..mulakan dgn PB ni..CONFIRM terbaek punye!:) team aku, aku leh kate, team terbaik yg ado!(muke siyes ok!)

SO APA LAGI KEPADA YANG PUNYA PENGALAMAN BEGITU, HUBUNGI 0163442274

No comments:

Post a Comment